پمپ هیدرولیک پیستونی چیست؟

پمپ هیدرولیک پیستونی چیست؟

پمپ هیدرولیک پیستونی از دستگاه‌های قدرتمندی است که به علت مزایای فوق‌العاده خوبی که دارد از ابزارهای اصلی بسیاری صنعت‌ها به شمار می‌آید.
چنانچه تمایل دارید درباره این دستگاه اطلاعات مفیدی کسب کنید، لازم است مقاله زیر را تا آخر مطالعه نمائید.

پمپ هیدرولیک پیستونی چیست؟

پمپ هیدرولیک پیستونی یک ابزار قدرتمند متشکل از صفحه زاویه گیر، صفحه شیاردار، محور متحرک و پیستون‌ است که قادر  بوده‌انواع مایعات و گازها را با فشار بالا به محیط‌های مختلف انتقال دهد.
وظیفه این دستگاه‌‌ها تبدیل انرژی مکانیکی به هیدرولیک می‌‌باشد که به علت وجود پیستون در آن‌ها و حرکت پیستون به عقب، فشار کاهش می یابد و خلاء ایجاد می‌شود.
با ایجاد این حالت، ورود انواع مایعات به نگهدارنده‌های قرار گرفته‌در دستگاه به آسانی انجام می‌پذیرد و مایعات با فشار بالایی به طرف سیستم‌های مختلف هدایت می‌شوند.


انواع پمپ پیستون

این نوع پمپ‌های هیدرولیکی به طور کلی به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند که هر کدام از آن‌ها یک کارایی دارند.
پمپ محوری: پمپ پیستون محوری همان‌طور که از نامش مشخص است به وسیله یک محور حرکت می‌کند و پیستون‌های قرار گرفته‌در آن، حول یک محور دایره‌ای چرخش دارند.
پمپ شعاعی: این نوع پمپ‌ها مانند شعاعی بر محور مرکزی یک سیستم عمود هستند و پیستون‌ها به صورت شعاعی کار می‌کنند.
کاربردها
پمپ پیستونی به دلیل مزایای زیادی که دارد در صنایع فراوانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و برخی از کاربردهای مهم آن به شرح ذیل است.
انتقال سوخت، مایعات و مواد شیمیایی
انتقال انواع رنگ
برش انواع سنگ، شیر و فلزات
دفع رسوبات و از بین بردن چربی‌ها

مزایا و معایب

این نوع از پمپ‌های هیدرولیک مانند سایر محصولات دارای مزایا و معایبی هستند که فشار بالا، مدیریت کردن نیرو بدون جریان از مزایای آن‌ها به شمار می‌آیند.
پمپ نام برده‌در کنار مزایایی که داشته‌معایبی نیز دارد که هزینه تعمیر بالا و حرکت ضربان‌دار از عیب‌های این دستگاه محسوب می‌شوند.
قیمت پمپ هیدرولیک پیستونی + خرید و فروش
در سال‌های اخیر، استفاده از پمپ پیستونی به دلیل مزایای زیادی که دارد افزایش یافته و مورد استفاده صنایع مختلفی قرار گرفته‌است.
این مدل از پمپ‌های هیدرولیک جزو محصولات وارداتی محسوب می‌شوند قیمت آن‌ها با توجه به نرخ دلار، دچار نوسان می‌شود.
در زمان خرید پمپ پیستون باید موارد زیادی را در نظر گرفت که دو نمونه از مهم‌ترین نکته‌ها در زیر بیان شده‌است.
اولین موردی که توجه به آن حائز اهمیت بوده‌این است که پمپ هیدرولیک پیستونی که انتخاب می‌کنید باید با سیستم شما همخوانی داشته باشد.
توجه به نوع موتور این مدل پمپ‌ها نیز حائز اهمیت است زیرا این نوع پمپ‌ها انواع مختلفی دارند و دارای عملکردهای متفاوت هستند.
نکته دیگری که باید در هنگام خرید پمپ‌ها به آن توجه کرد، دقت به اندازه فشار قسمت خروجی می‌باشد که بر روی دستگاه درج شده‌است.
پمپ‌های پیستونی دارای دو دهانه ورودی و خروجی هستند که هرکدام قطر مشخصی دارند و در زمان خرید باید به اندازه قطر آن‌ها دقت نمود.
همچنین دقت به فیلتر پمپ، سلامت قطعات نصب شده‌بر روی آن و میزان تولید صدای پمپ از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود.
کمپانی ما از تولیدکنندگان این نوع پمپ‌ها است و افراد می‌توانند جهت خرید این محصول با شماره تلفن‌‌های موجود در صفحه تماس بگیرند.
پمپ هیدرولیک از اصلی‌ترین قطعات در سیستم هیدرولیک است که باید در حفظ و نگهداری آن‌ها به بهترین شکل کوشید تا عمر بالایی داشته‌باشند.
روغنی که در این پمپ‌ها استفاده می‌شود باید فاقد هر نوع آلودگی باشد و پمپ نباید بدون روغن کار کند در غیر این صورت دچار مشکل می‌شود.
این پمپ‌ها به علت ساختاری که دارند تعمیر کردن آن‌ها  دشوار است پس با در نظرگرفتن این نکات از خراب شدن آن‌ها جلوگیری کنید.

برای خرید پمپ هیدرولیک پیستونی کلیک کنید.

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *