بوئین هیدرولیک چیست؟

بوئین هیدرولیک چیست؟

بوئین هیدرولیک را شیر هیدرولیک آسانسوری نیز می‌گویند که بدلیل کیفیت بالا و دوامی که دارد در بین تمامی واحدهای مسکونی و صنایعی که از آسانسور استفاده می کنند، شناخته می شود. ضریب اطمینانی که در این شیرها بکار برده‌شده‌است بسیار بالا می باشد، از این رو برای حفظ جان سرنشینان از این مدل در آسانسورها استفاده می‌شود.

نمونه ای از بویین هیدرولیک هیدرونرما

شیر بوئین هیدرولیک

از پرکاربردترین شیرهای آسانسوری و بالابری می‌توان به شیر بوئین هیدرولیک اشاره کرد. این شیر در تمامی آسانسورهای هیدرولیک بکاربرده می‌شود. بوئین هیدرولیک باعث تنظیم جهت و جریان آسانسور می‌شود و نقش ضربه گیر را در بالابرها ایفا می‌کند. شیربوئین هیدرولیک وظیفه بسیار مهمی را در آسانسورها ایفا می کند، چراکه کیفیت حرکات بالابرها را تنظیم و از ضربه‌خوردن کابین جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود حرکات کابین به صورت نرم صورت پذیرد. شیر هیدرولیک آسانسوری انواع متفاوتی دارد که تعداد بوئین‌های بکاررفته در آن نشان دهنده تعداد حالت های حرکتی آن می‌باشد.

انواع شیر بوئین

شیرهای هیدرولیک بوئین شامل مکانیکال، VF و الکترونیکی می باشد که گروه مکانیکال آن به دو بخش EV و KV تقسیم می شود. به شیرهای مکانیکال شیرهای برقی نیز می گویند.
شیر تک بوئین هیدرولیک
این مدل از ساده ترین شیرهاست که در آسانسورهای کوچک بکار برده می‌شود. برای آسانسورهایی که سرعت 0/16 متر بر ثانیه دارند از این مدل استفاده می‌شود. این مدل دارای اجزایی مانند مانومتر، شیردستی اضطراری و پیچ های تنظیم است. بویین موجود در این شیرها به هنگام حرکت به سمت پایین فعال می شود و در این صورت از سقوط آسانسور جلوگیری می‌کند. تنها نقظه ضعف آن نداشتن حرکت نرم در بالابر است.
شیر دو بوئین هیدرولیک
از محبوب ترین شیرها این مدل بویین هیدرولیک می‌باشد که توانایی تنظیم درست ضربه را دارد و میزان سرعت را در هنگام بالا و پایین شدن آسانسور کنترل می‌کند. این مدل شیر بهترین گزینه برای انتخاب در آسانسور می‌باشد.
شیر سه بوئین هیدرولیک
این مدل از جمله پرکاربردترین ها در آسانسورهای خانگی است. در این مدل شیرها وقتی آسانسور به سمت پایین حرکت می کند توسط دو سرعت موجود در آن کنترل می شود. به همین دلیل در هنگام حرکت به سمت پایین سرعت بیشتری دارد. سه بوئین آن در واقع یک بوئین برای کنترل سرعت هنگام رفتن به بالا و دوبوئین دیگر برای کنترل حرکت به سمت پایین می‌باشد.
شیر چهار بوئین هیدرولیک
این مدل بوئین ها بسیار حرفه ای بوده و در آسانسورهای پیشرفته از آن استفاده می کنند. این مدل شیر در آسانسورهای خانگی و ساختمان های اداری نیز بکار برده می‌شود. شیر چهار بویین هیدرولیک دارای 4 سلونویید می‌باشد تا حرکت در جهت بالا و پایین را به خوبی کنترل کند.
مزایا شیر بوئین هیدرولیک
این مدل شیر کیفیت و ایمنی بسیار بالایی دارد.
تنوع این شیرها موجب شده‌که در آسانسورهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.
این مدل شیرها به راحتی و آسانی تنظیم و تعمیر می شوند که همین عامل موجب شده طرفداران بسیاری داشته‌باشد.
بدلیل موقعیت خوبی که این شیر دارد حتی می توان در ساده ترین آسانسورها نیز از آن استفاده کرد.
سخن پایانی
برای نصب صحیح و ایمنی آسانسور، نصب صحیح شیر برقی که یکی از اجزای آن می باشد بسیار حائز اهمیت است و سهل انگاری در این زمینه می تواند منجر به بروز حوادث جبران ناپذیر و خسارات جانی و مالی شود.

برای خرید بویین هیدرولیک کلیک کنید.

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *