خرید مانومتر اکسیژن | رگولاتور اکسیژن | قیمت 1401

خرید مانومتر اکسیژن  | رگولاتور اکسیژن | قیمت 1401

رگولاتور یا مانومتراکسیژن برای مصرف های مختلفی استفاده می شود. در  این مقاله قصد داریم تا به سوالاتی از قبیل

مانومتر چیست؟

اجزای مانومتر اکسیژن چه چیزهایی هستند؟

گیج فشار مانومتر اکسیژن به چه صورت می باشد؟

لیوان مرطوب کننده ی رگلاتور اکسیژن پزشکی چه کاربردی دارد ؟

وظیفه ی اصلی مانومتر اکسیژن چه می باشد ؟

کپسول های اکسیژن به چه صورت می باشند و چه کاربردی دارند ؟

کپسول های اکسیژن پزشکی 2.5 لیتری آلومینومی چه خصوصیاتی دارند ؟

مانومتر چیست و چه کاربردی دارد؟

از مانومتر ها برای اندازه گیری فشار استفاده می شود. در حقیقت باید گفت که مانومتر ها فشار سنج هایی هستند که با استفاده از آن ها می توان اندازه فشار یک بسته یا یک ظرف را اندازه گیری و کنترل کرد. مانومتر ها معمولا دو مدل کلی دارند آنهایی که به شکل C  یا آنهایی که به شکل U  می باشند. در مانتومتر هایی که به شکل سی می باشند، یک طرف مانو متر مسدود و طرف دیگر آن به نقطه ی فشار وصل می شوند. اما مانومترهایی که به شکل یو انگلیسی می باشند یک طرف آن باز و طرف دیگر به ظرف گاز متصل شده است که می توان در لوله های آن جیوه و یا مایعات دیگر ریخت. از مانو متر ها می توان برای اندازه گیری گاز، سرعت، سطح مایع و ارتفاع استفاده کرد.

رگولاتور-اکسیژن -فروشگاه هیدرونرما

مانو متر گاز پزشکی چیست؟

مانومتر های اکسیژن پزشکی اجزای مختلفی دارند، و به صورت فلومتر دار ارائه می شوند. مانومترهای فلومتردار معمولا از یک مهره ورودی تشکیل شده اند که این مهره برای اتصال رگولاتور به کپسول گاز متصل می شوند. بعد از اتصال مانومتر به کپسول گاز اکسیژن می توان برای خروج گاز از کپسول و ورود آن به رگولاتور شیر سیلندر را باز نمود. بعد از باز شدن شیر سیلندر گاز وارد مانومتر می شود و می توان فشار گاز را نیز مشاهده کرد.

گیج فشار مانومتر اکسیژن به چه صورت می باشد؟

منظور از گیج فشار در واقع یک صفحه نمایش است، معمولا این صفحه دایره ای شکل می باشد. این گیج ها در قسمت بالایی مانومتر اکیژن پزشکی قرار می گیرند. این صفحات می توانند میزان فشار گاز داخل کپسول اکیژن و یا گاز داخل مانومتر را به مصرف کنندگان نشان دهند. با استفاده از گیج های تعبیه شده روی رگولاتور می توان فشار داخلی کپسول را کنترل کرد.

مانومتراکسیژن- فروشگاه-هیدرونرما

لیوان مرطوب کننده رگولاتور چه کاربردی دارد؟

همه مانومترها یک لیون مرطوب کننده دارند که این لیوان ها در بخش خارجی رگولاتور قرارگرفته است. این لیون های مرطوب کننده را با مقدار مشخصی آب مقطر پر می کنند و گاز خروجی قبل از تحویل به بیمار ابتدا از این بخش عبور می کند. بعد از آن در اختیار بیمار قرار می گیرد. همانگونه که می دانید گاز اکسیژن خشک بوده و تنفس این گاز خشک می تواند آسیب های بسیاری به غشای تنفسی بیمار وارد نماید بنابراین می توان با استفاده از لیوان مرطوب کننده از این امر جلوگیری نموده و رطوبت مورد نیاز بیماران را برای آن ها تامین کرد تا به بیماران آسیبی وارد نگردد .

وظیفه ی اصلی مانومتر اکسیژن چیست؟

اصلی ترین وظیفه یک مانومتر در واقع کاهش دادن میزان فشار بالای گاز داخل کپسول اکسیژن می باشد تا بتوان به راحتی آن را در اختیار بیماران قرار داد. گاز اکیژن با فشار بالایی درون کپسول قرار می گیرند و نمی شود آن ها را به طور مستقیم بدون انجام عملیات های بالانس سازی مورد استفاده قرار داد. میزان اکسیژن مصرفی هر بیمار را پزشک آن مشخص می کند، تا آسیبی به غشای تنفسی و رویوی آن ها وارد نشود که مقدار این فشار را می توان با شیرهای سیلندر تعبیه شده بر روی مانومتر ها تنظیم کرد.

لیوان مرطوب کننده رگولاتور-فروشگاه هیدرونرما

بخوانید: اجزای هیدرولیک

کپسول اکسیژن چیست و چه کاربردی دارد؟

همه ما می دانیم که اکسیژن از آن دسته از عنصرهایی است که برای حیان انسان واجب است با این وجود برخی از ما دچار بیماری هایی می شویم که موجب نرسیدن اکسیژن به بدن و یا کمبود آن می شود. بنابراین باید فرد تحت درمان اکسیژن تراپی قرار بگیرد تا میزان اکسیژن مورد نیاز بدنش رفع شود. در اکسیژن تراپی فرد بیمار به جای تنفس اکسیژن موجود در هوا به طور گسسته یا پیوسته گاز اکسیژن خالص را مورد استفاده قرار می دهد. از جمله منابع مهم گاز اکسیژن کپسول های اکسیژن می باشد که در ابعاد و حجم های مختلفی تولید و عرضه می شوند. بیماران باید بنابر دستور پزشک خود میزان مشخصی از اکسیژن داخل کپسول را مورد استفاده قرار دهند که       می توان این میزان را با استفاده از فلومتر تعبیه شده و شیر سیلندر کپسول تنظیم نمود.

عمدتا کپسول های اکسیژن پزشکی بر اساس نحوه ی استفاده به  دو دسته ی کپسول های همراه و کپسول های اکسیژن خانگی تقسیم می شوند که امروزه با حجم هایی همچون 2.5 لیتری ، 5 لیتری ، 10 لیتری ، 20 لیتری و 40 لیتری تولید و عرضه می گردند که جنس آن ها اغلب به صورت فولادی و آلومینیومی می باشد.

کپسول اکسیژن- فروشگاه هیدرونرما

تقسیم بندی گیج های مانومتر

معمولا درجه ی مانومتر بر اساس بار می تواند میزان گاز موجود در کپسول را بر حسب لیتر به طور دقیق نمایش دهد. معمولا درجه 315 بار برای نمایش میزان گاز موجود در کپسول مورد استفاده قرار می گیرد. درجه ی 16 بار که برای نمایش خروجی می باشد دارای یک ردلاین است که این ردلاین با رنگ قرمز موجب می شود تا مصرف کننده متوجه میزان خروجی گردد و نحوه ی عملکرد آن به این صورت است که در صورت عبور از حد مجاز به مصرف کننده اخطار خواهد داد.

درجه های تعبیه شده بر روی کپسول و مانومتر به طور معمول به دو دسته ی درجه های افقی و عمودی تقسیم می شوند که برای مانومترهای اکسیژن از درجه های عمودی استفاده می شود.

ویژگی های گاز اکسیژن پزشکی

 بدنه ی مانومتر اکسیژن پزشکی را عمدتا از جنس برنج با روکش های کروم می سازند که این  روکش ها مقاومت بالایی دارند

– تنظیم نمودن خودکار میزان فشار خروج بر روی 6.3 الی 5.5 بار

– دارای فیلتر مربوط به ورودی جهت جلوگیری نمودن از ورود جرم های بزرگتر از بیست میکرون که این امر سبب زیاد شدن میزان عمر رگلاتورهای اکسیژن پزشکی می گردد

– مجهز به مرطوب کننده های آلارم دار اکسیژن که به منظور هشدار دادن به مصرف کننده در زمان مسدود شدن مسیر اکسیژن مورد استفاده قرار می گیرند.

کپسول اکسیژن-فروشگاه هیدرونرما
برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *