سیلندر پنوماتیک دومیل چیست؟

سیلندر پنوماتیک دومیل چیست؟

سیلندر پنوماتیک دومیل یکی از عملگرهای مکانیکی است که از آن برای انتقال نیرو و  حرکت در جهت خطی یا طولی و مواردی این چنینی بهره برداری می‌کنند. این ابزارها از اجزای گوناگونی مانند پیستون و میله ساخته‌شده‌اند. انواع گوناگونی برای این عملگرها طراحی شده‌است که کاربردی‌ترین آن‌ها را می‌توانیم تک کاره و دو کاره مثال بزنیم و هر یک کارآیی مخصوص به‌خود را دارند.
اما با اهمیت به نوع حرکتی که از عملگرها توقع دارید، می‌توانید از سیلندر پنوماتیک دومیل استفاده کنید. عملگرهای دیگر در عرصه علوم مکانیک ایجاد می‌شوند که برای حرکت دادن‌آن‌ها از آب بهره‌برداری می‌کنند.

نمونه سیلندر پنوماتیک

سیلندر پنوماتیک دومیل

باهدف ایجاد یک سری آپشن‌ها در ابزارهایی که از هوا برای انجام حرکات خطی یا طولی بهره‌گیری می‌کنند، از این سیلندر کمک گرفته‌می‌شود. کارکرد این سیلندرها مانند ابزار های هیدرولیک است، اما در این سیلندرها به‌علت بهره‌برداری از هوا به جای سیال هیدرولیک به ایجاد پروسه ای آسان کمک می‌کنند. در این عملگرها از پیستون‌هایی بهره‌گیری می‌شود که نقش آن‌ها فشرده‌سازی هوا باشد.
پیستون داخل یک سیلندر قرار داده شده‌است که حرکت خطی مورد هدف ما را از راه جابجایی پیستون در سیلندر پنوماتیک دومیل فراهم می‌‌کند. این سیلندرها انرژی پتانسیل حاصل از فشرده‌سازی هوا را به انرژی جنبشی تبدیل می‌کنند که سبب می‌شود فشار لازم برای تبدیل حرکت را مهیا کنند. زمانی که نیروی اعمال شده‌ به‌سیال از فشار اتمسفر بالاتر می‌رود، پیستون در داخل این سیلندر  آغاز به‌حرکت می‌کند و علت آن ایجاد نیروی شیو فشار است.

نمونه سیلندر پنوماتیک

قیمت سیلندر پنوماتیک دومیل

یکی از پرکاربردترین موارد در صنایع، سیلندر پنوماتیک از نوع دومیل است. این سیلندرها در حقیقت با فشرده‌سازی هوا کار می‌کنند‌. جک‌های پنوماتیک دومیل برای انتقال خطی و جابجایی مورد بهره گیری قرار می‌گیرند.
فشرده‌سازی هوا در پشت جک پنوماتیک جمع می‌‌شود و صفحه ای که شفت روی آن قرار داده شده‌است را تکان می‌دهد‌. سیلندرهای پنوماتیک دومیل انواع گوناگونی دارند که قیمت هرکدام از آن‌ها با دیگری متفاوت است و به‌خاطر نوسانات بازار نمی‌توانیم قیمت دقیقی را برای این سیلندر مشخص کنیم و هرروزه قیمت افزایش پیدا می‌کند.

کاربرد سیلندر پنوماتیک دومیل

این دسته از سیلندرها در صنایع بیشتر برای فشرده‌سازی قطعات و تولید گیره‌های پنوماتیکی بکار میروند. بیشتر سیستم‌های پنوماتیکی که در صنایع بهره‌گیری می‌شوند بیشتر مواقع با فشرده‌سازی هوا کار می‌کنند، به عنوان نمونه می‌توانیم کمپرسورهای جک موتور الکتریکی را مثال بزنیم.
هنگامی که به‌جایگزین‌های کم هزینه و مطمئنی برای موتورهای الکتریکی و محرک‌ها نیاز باشد، یک سیستم پنوماتیکی دومیل از طریق شیرهای برقی اتوماتیک، کنترل و تعیین می‌شود. همچنین پنوماتیک دومیل در معدن و دندانپزشکی هم کاربرد دارد.

سخن پایانی

سیلندرهای پنوماتیک دومیل جزو ابزارها و عملگرهایی هستند که از راه سیالات گوناگون می‌توانند نیرو را به‌حرکت تبدیل کنند. در سیلندرها و عملگرهای پنوماتیکی از هوا برای به‌حرکت درآوردن پیستون بهره گیری می‌شود. به‌طور کلی در دندانپزشکی و معادن هم از این سیلندر استفاده می‌کنند.
بسته‌به نوع حرکتی که می‌خواهیم ایجاد کنیم، نوع جک پنوماتیک دومیلی را که تعیین می‌کنیم کاملا متعدد خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید تا راهنمایی‌های لازم انجام شود، کارشناسان همیشه پاسخگوی سوالات شما هستند.

برای خرید کلیک کنید.

 

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *