فشار شکن برقی هیدرولیک چیست؟

فشار شکن برقی هیدرولیک چیست؟

هر روزه شاهد گسترش صنایع و ابزار آلات جدیدی می باشیم. یکی از این موارد، فشار شکن برقی هیدرولیک می باشد. شیر های کنترل فشار هیدرولیک را در هر سیستمی می توان دید. وظیفه ی این سیستم، کنترل میزان فشاری است که به طور ناخواسته بر مدارسیستم وارد می شود. سیستم های هیدرولیک در بخش های گوناگون صنعت کاربرد دارد به همین دلیل در این بخش می خواهیم باهم بررسی کنیم که فشار شکن برقی هیدرولیک چیست و چه کاربردی دارد.

فشار شکن برقی هیدرولیک چیست ؟

این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که میزان فشاری که بر مدار وارد می شود را کنترل و حفظ کند تا فشار وارده بر دستگاه کاهش پیدا کند. اگر این فشار شکن وجود نداشته‌باشد، باعث آتش سوزی، خرابی و انفجار دستگاه می شود. این دستگاه به انرژی ای که در مجاری کمکی تحت فشار قرارداد، اجازه می دهد که خارج شود. در این صورت است که فشار کاهش پیدا می کند.
زمانی که فشار بخواهد از جریان سیال عبور کند، دریچه ی فشارکن بخاطربازشدن سوپاپ، مایع را به مسیر کمکی انتقال می دهد و به کمترین مقاومت تبدیل می شود.

اجزای فشارکن هیدرولیک

فشارکن از 3 بخش اساسی تشکیل شده است که شامل بخش سوپاپ valve poppet با بارگذاری فنر، عنصر سنجش یا همان دیافراگم یا پیستون و بخش آخر نیز نیروی مرجع یا چشمه می باشد.

وقتی دستگاه شروع به کار می کند، شیر برقی هیدرولیکی تا زمانی که فشار به حداکثر یا به میزان تنظیم شده‌نرسد، بسته می ماند. زمانی که فشار به میزان لازم رسید، دریچه تکان می خورد و باز می شود و این باز شدن ادامه پیدا می کند تا فشار کاهش یابد. زمانی که فشار کاهش پیدا کرد، دریچه دوباره بسته‌می شود.

انواع فشار شکن برقی هیدرولیک

کاربرد فشار شکن برقی

این مدل از شیر ها در صنایع مختلفی مانند سیمان، خودروسازی، فولاد و غیره کاربرد دارند.

تصور کنید که در یک سیستم هیدرولیک، مقدار زیادی جک هیدرولیک وجود دارد. شما باید فشاری که روغن ها به بخش ورودی جک ها وارد می کنند را کنترل کنید. این کار فشار شکن برقی می باشد که در بخش مدر فشار ورودی، تمامی جک ها را کنترل می کند.

یکی دیگر از کاربرد های فشار شکن برقی در سیستم هایی است که میزان زیادی از دبی روغن در جریان است. برای مثال اگر دبی پمپ سیستم بالای 80 لیتر باشد. برای کنترل آن باید از شیر 1/2 استفاده کنید. این شیر همان فشار شکن برقی است که میزان حجم روغن را کنترل می کند.

از دیگر کاربرد های فشار شکن برقی می توان به سیستم های هیدرولیک پرس اشاره کرد. در این سیستم ها از دو پمپ هیدرولیک استفاده می شود. پمپی که بزرگتر است وظیفه تامین دبی را بر عهده دارد. پمپ کوچکتر وظیفه تحمل فشار را برعهده دارد. پمپ بزرگتر باعث افزایش سرعت جک هیدرولیک برقی پرس شده‌می شود. پس از انکه جک به روی قطعه کار رسید، دیگر نیازی به پمپ بزرگ نیست. در این بخش با نصب فشار شکن برقی باعث کنترل پمپ بزرگ و تنظیم فشار رلیف ولو و بی بار کردن آن می شود. بی بار کردن بدین معناست که وقتی فشار به حد تنظیمی پمپ بزرگ می رسد، از مدار خرج شده‌و دبی ان مستقیما وارد مخزن هیدرولیک می شود.

برای خرید فشار شکن برقی هیدرولیک کلیک کنید.

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *