فشار شکن بین راهی هیدرولیک چیست؟

فشار شکن بین راهی هیدرولیک چیست؟

اگر از نمای نزدیک به فشار شکن بین راهی هیدرولیک نگاه کنیم، این وسیله شبیه وزغ یا گلدانی شکل است که با قیمت مناسب در بازار به فروش می رسد. این مدل فشارشکن تا سایز 3/4 اینچ تولید می شود که با توجه به سایز، در انواع سیستم های هیدرولیک از نظر تنوع لیتر خروجی پمپ قابل استفاده می باشد.

فشار شکن بین راهی هیدرولیک چیست چه مزایایی دارد؟

طراحان این محصول را به شکل وزغ نشسته طراحی کرده اند، این یک نوع رایج است که در پروژه های عظیم استفاده می شود. این قطعه برای تحمل فشار بالا برای عملکرد در سیستم های مایعات کاربرد دارد که فشار آن ها را وارسی می کند.

شیر فشار شکن دارای بدنه چدنی است. اگرچه این پروژه در رده مدل های سرراهی قرار دارد اما با قابلیت اتصال به لوله تحویل سیال طراحی شده است. بنابراین برای عبور سیالات داخل سیال مناسب نیست.

یک شیر کاهش فشار جداگانه در سیستم هیدرولیک در وسط خط لوله نصب شده است. این شیرها دارای سه ورودی هستند. به این ترتیب دو خروجی با فشار قابل تنظیم به دست می آید.

بدنه چدنی با طراحی ساده یکی از مزایای استفاده از این نوع شیر فشار شکن است. در طراحی آن ها از شیرهای قورباغه ای برای کاهش فشار استفاده می شود. طراحی شیر دارای قابلیت تنظیم فشار با دقت بالا می باشد

.

کاربرد فشار شکن بین راهی هیدرولیک

هدف از نصب این دستگاه ساده و بسیار کارآمد، محافظت از سیستم های گرمایشی و جلوگیری از ایجاد فشار خنک کننده در آن ها می باشد. این امر در نتیجه گرم شدن بیش از حد آب به خصوص در واحدهایی که سوخت جامد می سوزانند اتفاق می افتد.

هنگامی که مایع خنک کننده در دیگ شروع به جوشیدن و تبخیر می کند، فشار در سیستم افزایش می یابد. پیامدهای آن می تواند نشت و آسیب لوله های گرمایش، آسیب به لوله ها و تجهیزات پلیمری باشد. انفجار دیگ یک خطر ناشی از اتصال کوتاه الکتریکی در دیگ بخار است.

این به این دلیل است که در ساختار شیرهای ایمنی ساده از فنر قوی استفاده می شود که می تواند در فشار و سرعت جریان بالا شیر را ببندد.

از سوی دیگر، دریچه های ایمنی ساده در سیستم های سیال که نیاز به کنترل دقیق دارند، استفاده نمی شود زیرا عملکرد آن ها نامشخص است.

اجزای تشکیل دهنده فشار شکن هیدرولیک بین راهی

  • بدنه دستگاه
  • دیافگرام
  • درپوش فلزی
  • مجموعه دیسک متحرک

روش نصب فشار شکن بین راهی هیدرولیک

شیر را از جعبه خارج کنید و داخل آن را از گرد و غبار پاک کنید.

نکته: جهت فلش جریان روی شیر باید با جهت جریان در لوله مطابقت داشته باشد.

  • فشار بیش از حد آب باعث می شود دستگاه رو به جلو حرکت کند، بنابراین لوله را در جای خود ثابت نگه دارید.
  • در اطراف شیر باید فضای کافی برای مانور و تعمیرات احتمالی وجود داشته باشد.
  • اگر شیر در فضای باز نصب می شود، باید از تأثیر مستقیم عوامل جوی اجتناب شود.
  • در هنگام نصب، فاصله بین دو فلنجی که شیر بین آنها قرار میگیرد، باید حداقل 20 میلی متر بیشتر از کل طول شیر باشد. تا در هنگام قرار دادن سطوح جلویی شیر آسیبی نبیند و جا برای قرار دادن شیر وجود داشته باشد.
  • فلنج های لوله باید موازی یکدیگر و در یک جهت باشند.
  • پیچ ها باید به صورت یکنواخت و ضربدری سفت شوند.

برای خرید فشارشکن بین راهی هیدرولیک کلیک کنید.

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *