فشار شکن دستی هیدرولیک چیست؟

فشار شکن دستی هیدرولیک چیست؟

فشار شکن دستی هیدرولیک برای نگه داشتن میزان فشار در یک محدوده معین استفاده می شود با این کار ایمنی نیز بالاتر می‌رود.

فشار شکن دستی هیدرولیک

این وسیله به دو صورت دستی و اتوماتیک کار میکند و به وسیله آن میتوانیم مقدار فشار ورودی را تنظیم کنیم و به یک فشار خروجی ثابت برسیم.

در این محصول از کنترل برای تنظیم فشار استفاده می‌کنیم. معمولاً فشار شکن ها باید هیدرولیک باشند تا بتوانند در مواقع ضروری سیستم را در وضعیت نرمال حفظ کنند اما در بعضی مواقع لازم است که فشار سیستم به صورت دستی کنترل شود، در واقع در حالت دستی به دنبال ایجاد یک شرایط نرمال نیستیم بلکه می‌خواهیم فشار موجود در سیستم را به حالت تعریف ‌شده برسانیم.

مدل های مختلف آن عبارتند از فشار شکن سرراهی، بلوکی و لوله ای.بیشتر مدل های دستی اهرمی چرخشی دارند که فشار را کنترل می‌کند.در این سیستم های هیدرولیک هر زمان فشار خیلی زیاد شود و به مرحله خطرناکی برسد شیر فشارشکن از بروز حادثه جلوگیری می‌کند.با این کار از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌شود و این امر موجب کاهش هزینه ها می‌گردد.

بعد از عبور جریان از فشار شکن در مکانیسم های هیدرولیک در صورت مصرف نشدن آب برای برطرف کردن انباشتگی جریان به صورت خودکار توسط شیر قطع می‌شود.کار با این قطعه بسیار آسان است و از فشار شکن هیدرولیک به آسانی می توانید در خط های انتقال استفاده کنید.

نحوه کار 

شیر این فشار شکن بر اساس واکنش دو نیروی مخالف که در مجاورت همدیگر هستند کار می‌کند.نیروی وارد شده از سمت سیال به این قطعه مسیر جریان را می بندد و نیروی مخالفی که از سمت فنر ایجاد می‌شود جریان را باز می کند.در فشار شکن هیدرولیک این دو نیرو برای خنثی کردن همدیگر استفاده می‌شوند.

قطعات هیدرولیکی معمولاً با فشار معین و مشخصی کار می‌کنند.فشار شکن در مدار های الکتریکی مانند فیوز عمل می‌کند.زمانی که فشار به مقدار مشخصی می‌رسد نیروی فشار توسط فشار شکن محدود می‌شود و بدین وسیله از خراب شدن تجهیزات جلوگیری می‌شود.

کاربرد فشار شکن دستی هیدرولیک

این مدل  از فشار شکن های دستی بسیار پر کاربرد است زیرا می‌تواند فشار را در رنج تغییرات وسیعی کنترل کند. این مدل شیرها برای سیستم های کوچک انتخاب عالی هستند. زیرا معمولاً سیستم های کوچک نیازی به دستگاه های کنترل پیچیده ندارند. بسته به ساختار سیستم می‌توانیم یکی از فشار شکن سر راهی، بلوکی و لوله ای را انتخاب کنیم.

مزایای این مدل فشار شکن های دستی عبارتند از:

  • طراحی این محصول بسیار ساده است و هزینه زیادی ندارد
  • باعث کاهش نشتی خارجی می‌شود
  • نگهداری از این فشار شکن ها آسان است
  • به هیچ نیروی خارجی برای بارگذاری احتیاج نیست
  • برای انواع مایعات و گازها مورد استفاده قرار می‌گیرد
  • بارگذاری در شیر هیچ نیازی به نیروی خارجی ندارد

فشار شکن برقی هیدرولیک

درسیستم های هیدرولیک پرس نوع برقی کاربرد دارد. در این نوع سیستم ها از دو پمپ هیدرولیک استفاده می‌شود. پمپ بزرگتر دبی را تامین می‌کند و پمپ کوچکتر فشار را تنظیم وتحمل می‌کند.ساختار این نوع فشار شکن از نوع دستی آن پیچیدگی بیشتری دارد.

برای خرید فشارشکن دستی  هیدرولیک کلیک کنید.

———————————————————————————————————————————————————————

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *