فلوکنترل سوپاپدار چیست ؟

فلوکنترل سوپاپدار چیست ؟

فلوکنترل سوپاپدار با تنگ کردن عبور جریان و کنترل آن، در مقابل عبور جریان از خود مقاومت نشان می‌دهد. زمانی که فشار موجود در فلو کنترل بتواند بر میزان فشار تنظیم‌شده غلبه کند، بخشی از این جریان تخلیه می‌شود. با تخلیه ناگهانی این جریان سرعت عملگر کاهش پیدا می‌کند. از این شیر در انواع ماشین آلات سنگین مانند کشاورزی، صنعتی، راهسازی و دستگاه‌های هیدرولیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فلوکنترل سوپاپدار چیست؟

شدت جریانی که در فلوکنترل عبور می کند و افت فشار دستگاه در ماشین آلات هیدرولیکی با یکدیگر رابطه مستقیم دارند. اگر میزان جریانی که در دستگاه عبور می کند افزایش پیدا کند، افت فشار را شاهد خواهیم بود. فلوکنترل سوپاپدار زمانی در سیالات بکارگرفته می‌شود که فشار نسبتا ثابت باشد و از تنظیم دقیق سرعت خبری نباشد. این شیرها به راحتی در ساختمان دستگاه تعبیه می شوند و با عبور جریان، نتیجه عکس را ایفا می کنند. از فلوکنترل برای تنظیم میزان روغن موجود در دستگاه استفاده می شود و آن را به تمام بخش‌های سیستم هیدرولیک می رساند. زمانی که فلوکنترل به درستی نصب شود، عملکرد آن فوق العاده می شود و شما دیگر شاهد نشتی نخواهید بود.


ویژگی فلوکنترل سوپاپدار

ساخت این ابزار به کشور ایتالیا برمی‌گردد و شما می‌توانید سایزهای مختلفی از آن را در بازار مشاهده کنید. در فروشگاه‌ها معمولا از سایز ¼ تا 1 اینچ موجود می‌باشد که می‌توانید نسبت به خرید آن اقدام کنید. جنس بدنه آنها را معمولا از فلزاتی مانند استیل مقاوم می‌سازند تا در برابر گرما و فشار بتواند مقاومت بالا و عملکرد خوبی داشته باشد.

نحوه عملکرد فلوکنترل سوپاپدار

فلوکنترل سوپاپدار یکی از ابزارهای کنترل جریان است و وظایف مهمی را در دستگاه‌های هیدرولیکی بر عهده دارد. این شیر سرعت سیلندرها و هیدروموتورها را به کنترل خود در می‌آورد. تنظیم جریان و دبی از دیگر وظایف این ابزار می باشد. فلوکنترل را می توانید به راحتی نصب کنید و از افت فشار موجود در سیستم جلوگیری کنید. فلو کنترل زمانی که نیاز باشد جریان را قطع و وصل می‌کند و باعث می‌شود سیستم بهتر عمل کند. حتما از درستی نصب اطمینان حاصل کنید تا خساراتی به بقیه ابزارهای موجود در سیستم وارد نشود.

علت خرابی فلوکنترل سوپاپدار

گاهی به علت ورود جریاناتی در این سیستم و بسته شدن روزنه آن موجب اختلال در عملکرد فلوکنترل می شود. زمانی که شیر به درستی نصب نشود، نشست درونی در آن اتفاق می افتد و باعث عبور جریانات ناخواسته می شود.
اگر شیر را برعکس نیز نصب کنید اختلالاتی در سیستم شاهد خواهید بود، اما این اشتباه منجر به خرابی دستگاه نمی شود. در هنگام نصب به علامت‌های موجود روی فلوکنترل توجه کنید.
روغنی که در سیستم های هیدرولیکی استفاده می شود معمولا از روغن معدنی هستند، اگر این روغن بنابر هر دلیلی نامناسب باشد، سبب اختلال در جریان سیستم می شود.

سخن پایانی

همانطور که می‌دانید این ابزار کاری بسیار ساده ولی مهم را انجام می‌دهد. با کنترل جریان موجود در سیالات هیدرولیکی عملکرد دستگاه را بهتر می‌کند. با انباشت جریان در این سیستم و آزاد کردن ناگهانی آن سبب بالا رفتن عملکرد ابزارآلات هیدرولیکی می‌شود.

برای خرید فلوکنترل سوپاپدار کلیک کنید.

 

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *