مخزن روغن کاری تایمردار پنوماتیک چیست؟

مخزن روغن کاری تایمردار پنوماتیک چیست؟

مخزن روغن کاری تایمردار پنوماتیک یکی از روش‌هایی است که امروزه در بیشتر گروه‌های صنعتی از آن برای روغن کاری دستگاه‌های صنعتی استفاده می‌کند. این مخزن روغن کاری تایمردار پنوماتیک که دارای انواع مختلفی نیز می‌باشد امروزه جای خود را به خوبی در بخش صنعتی باز کرده است و روز به روز نیاز به وجود و استفاده از آن بیشتر احساس می‌شود.

مخزن روغن کاری تایمردار پنوماتیک چیست؟

اینگونه مخزن‌ها برای روغن کاری و روان کنندگی دیگر دستگاه‌های صنعتی بخصوص در قسمت‎های میکانیکی و یا بازوهای دستگاه‌ها کاربرد بسیار خاصی دارند.
صنعت‎‌های مانند کارخانه فولاد، دستگاه‌های ساخت و تراش چوب و ام دی اف و همچنین پرس‌های هیدرولیک برای بالا بردن عمر مفید بازوها و بوش‌های دستگاه‌های خود به طور مداوم و یا دوره‎‌ای از مخزن روغن کاری تایمردار پنوماتیک استفاده می‌کنند.

مدل‌های مختلف این نوع مخزن

این مخزن‌ها دارای انواع مختلفی می‌باشد. این مخزن‌ها را می‌توان بر اساس سایز مخزن و یا ولتاژ کاری الکتروموتور به چند دسته تقسیم کرد. مثلا در مورد سایز مخزن‌های یک لیتری، دو لیتری و چهار لیتری در بازار موجود است. همچنین در مورد الکتروموتورها هم می‌توان این مخازن را به تک فاز VDC 220، سه فاز VDCC 380 و VDC 24 تقسیم بندی کرد.

نمونه

طرز کار مخزن روغن کاری

نحوه کار مخزن روغن کاری تایمردار پنوماتیک به این صورت است که در داخل محوطه اصلی روغن روان کنندگی ریخته‌می‌شود. سپس به کمک یک پمپ هیدرولیک کوپل شده با موتوری با الکتروموتورهای مختلف و ایجاد جریان باعث انتقال روغن و روان کنندگی دستگاه‌های مد نظر می‌شود. این فرمان از طریق تایمر روی دستگاه صادر می‌شود.
به یاد داشته باشید که در مورد روغن کاری بازوها و مفاصل دستگاه‌ها نیازی به فشار بالا نیست. این نوع روغن کاری در حالت نرمال و دائمی 8 تا 10 بار فشار به دستگاه وارد می‌کند و در حالت بیشینه 15 بار فشار وارد می‌سازد. همچنین امکان روغن کاری از چند نقطه مختلف نیز وجود دارد.

مخزن روغن کاری از چه قطعاتی تشکیل شده‌است؟

در موقع خرید چنین مخزنی دارای یکسری قطعات است مانند:
یک عدد مخزن نگهدارنده روغن هیدرولیک
یک عدد الکتروموتور
یک عدد جعبه ترمینال برای سیم بندی
یک عدد پمپ هیدرولیک
یک عدد تایمر اتوماتیک
درب تانک هیدرولیک
گیج نشان دهنده فشار
سنسور تخلیه روغن
لازم به ذکر است که تمامی این قطعات بر روی مخزن اصلی نصب است.
فواید مخزن روغن کاری
این مخازن امروزه در کشورهایی مختلفی ساخته و روانه بازار می‌شود و مانند هر صنعتی دیگر چین نیز پیشتاز تولید این نوع مخازن می‌باشد.
وجود و استفاده از چنین نوع دستگاه‌های روغن کاری‌ای باعث افزایش عمر دستگاه‌های صنعتی و همچنین افزایش کارایی این دستگاه‌ها می‌شود. به همین دلیل در اکثر کارگاه‌های صنعتی و یا کارخانه‌ها برای کاهش هزینه استهلاک دستگاه‌های خود از چنین دستگاه‌های روغن کاری استفاده می‌شود.

نمونه

سخن پایانی

این مقاله برای آشنایی شما با مخزن روغن کاری تایمردار پنوماتیک و همچنین راهنمایی شما در موقع خرید این دستگاه فراهم شده‌است. در مورد کارایی چنین نوع مخازنی و انواع مختلف آن صحبت کردیم تا در موقع خرید به راحتی بتوانید مخزن مورد نیاز خود را انتخاب کنید. امیدواریم که این مقاله نیز برای شما مفید بوده باشد.

برای خرید کلیک کنید.

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *