کارتریج هیدرولیک چیست؟

کارتریج هیدرولیک چیست؟

کارتریج هیدرولیک از جمله شیرهایی است که با عملکرد خوب خود، در بازار پیشرو شده است. این شیر با نرخ نشتی کم و مقاومت بالایی که دارد، در صنعت ماشینهای سنگین بسیار کاربردی است. این شیر تا یک میلیون سیکل در جریان و فشار نامی آزمایش شدهاست تا عملکرد بسیار باالیی داشته باشد. اما شیر هیدرولیک چیست و چه کاربردی دارد. در این مقاله بیشتر با شیر کارتریج هیدرولیک آشنا میشویم.

کارتریج هیدرولیک

به شیرهایی که برای کنترل جریان و فشار از آنها استفاده میشود را کارتریج هیدرولیک میگویند. این شیرها در یک حفره رزرودار پیچ میشوند تا در سیستم از آنها استفاده شود. شیرهای کارتریجی را با نامهای لغزشی، شیرهای 2 در 2طرفه و شیرهای منطقی می شناسند که نقش مهمی در سیستمهای هیدرولیک دارند.
ویژگی هایی مانند کوچکی، مقرون به صرفه بودن و داشتن سرعت سوئیچینگ بالا، امکان تولید مدارهای ارزان قیمتی رافراهم می کند که نگهداری از آنها آسان و قابل اطمینان است. زمانی که در سیسستم شما نیاز به یک جریان بالا دارید تا بتواند آن را را بدون هیچ گونه نشتی کنترل کنید، شیرهای کارتریج راه حل عالیای برای این کار است.

ما تمام قطعات هیدرولیکی شما را تامین میکنیم هر نوع وسیله هیدرولیک نیاز داشته باشید. برای مشاهده و خرید کلیک کنید.

نمونه کارتریج هیدرولیک

ویژگیهای کارتریج هیدرولیک

شیرهای کارتریج عملکر بسیار فوق العاده ای دارد و نقش بسیار مهمی را در سیستم های سیال ایفا میکنند. این شیر با توجه به قیمت مناسب، بازدهی بالا، قابلیت تعویض راحت، طول عمر باال و طراحی فوقالعاده آن که فضای بسیار کمی را اشغال میکند محبوبیت بسیاری را به خود جلب کردهاست. این شیرها باتوجه به بقیه مدلها برای مثال پمپ های دندهای، صدای کمتری از خود تولید میکنند. این ویژگی یک مزیت خوب مخصوصا در بین سروصدای زیاد سیاالت میباشد.
همانطور که می دانید در کارگاهها و مخصوصا در سولههای صنعتی به دلیل وجود ماشین الات سنگین با کمبود فضا روبه رو هستیم. همین ویژگی سبب شده که طراحی بینظیر کارتریج به چشم بیاید و محبوبیت بسیاری پیدا کند. همچنین به دلیل هزینه های سنگین تعویض و یا خرابی ماشینها، کارتریج به دلیل قیمت مناسبی که دارد، این مشکل را برطرف کرده است

نکته قابل توجه هنگام استفاده کارتریج هیدرولیک

همانطور که میدانید این پمپ ها با توجه به نیروی گریز از مرکز و حرکت تیغه عمل میکنند. بنابراین درصورت بروز مشکالاتی مانند فشار کاری باالی سیال، خاصیت ساییدگی و ویسکوزیته باال در این شیرها مشاهده کردید، بهتر است ازآنها دیگر استفاده نکنید.

نمونه کارتریج هیدرولیک

 

نکات مهم هنگام خرید کارتریج هیدرولیک

هنگامی که قصد خرید این مدل شیرها را دارید حتما به این نکات توجه کنید.
• این ابزار باید توانایی تحمل حداکثر فشار کاری را داشته باشد.
• دبی خروجی آن باید ظرفیت بسیار باالیی داشته باشد.
• این قطعه باید به راحتی قابلیت تعویض را داشته باشد.
• به نوع سیال و وزن آن نیز توجه الزم را داشته باشید.

سخن پایانی

شیرهای هیدرولیک انواع متنوعی دارند، که هرکدام قابلیتهای متفاوتی را ارائه میدهند. این پمپها صدای کمی ازخود تولید میکنند بنابراین طرفداران بسیاری را در صنعت مهندسی ابزارآالت سنگین دارند. جنس این شیرها از چدن
میباشد که قابلیت بسیار باالیی را از خود نشان میدهند. هنگام خرید کارتریج هیدرولیک نکات مهم ویژگی های آن رابدانید تا از خرید خود کامال راضی باشید و مدت زمان زیادی، دستگاه برایتان کار کند.

برای خرید کارتریج هیدرولیک کلیک کنید.

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *